După ce am luat hotărârea de a susține un curs de educație financiară la clasa a IV-a „Domnița Maria”, mare mi-a fost mirarea că ai mei copii știau diferența dintre nevoi și dorințe (mai trebuie doar să pună în practică 🙂 ) dar și dintre bunuri și servicii. Iar când doamna Anca Huidu a început să le vorbească despre obiceiurile bune referitoare la bani (investiții, stabilirea de obiective, evitarea influenței celor din jur), fiecare avea câte ceva de spus. Modul interactiv, glumeț, cu imagini, cu studii de caz, s-a mulat perfect pe personalitatea clasei.
Bineînteles că prezentarea a început cu o discuție despre troc, bani, carduri, modul în care pot fi economisiți banii. Ne-am adus aminte, de asemenea, de ultimul târg de mărțisoare cusute de ei, organizat în școală, în urma căruia, cu banii obținuți am cumpărat peștii și toate cele necesare unui acvariu. Ne-am dat seama că și alte activități la care am participat cu toții s-au concretizat în demersuri financiare.
Copiii și-au luat notițe și, cu siguranță, în gimnaziu, după asimilarea cunoștințelor, activitățile de tip financiar, în care se pot administra bani, vor fi organizate mai bine.
Credeți că ne-am oprit aici? Nuuu. Așa cum ne place nouă, am luat la pas străzile din centrul Bucureștiului, până am descoperit sediul Băncii Naționale a României. una din clădirile monumentale ale orașului, care se remarcă prin stilul eclectic (cum ar spune IVONA).
După ce am trecut printr-o poartă de securitate, am fost conduși de ghidul băncii (o doamnă extrem de drăguță) care, cu profesionalism, ne-a povestit despre cele două palate așezate spate în spate, construite în perioade diferite, ce constitue, împreună, sediul celei mai importante bănci din România. Palatul Vechi, cu intrarea prin str. Lipscani, iar Palatul Nou, cu intrarea prin str. Doamnei, ambele fiind înscrise in lista monumentelor istorice.
Copiii au văzut trei expoziții :
1. Istoria Leului – o călătorie în lumea banilor, unde copiii au putut corela informațiile primite de la doamna Huidu cu cele din muzeu. Au putut vedea seria completă de monede emise de statul român, începând cu anul 1867 (când a fost stabilită moneda națională) și până la denominarea leului din anul 2005, precum și principalele tipuri de bancnote.
2. Colecții numismatice din România, care acoperă o perioadă de peste două milenii și jumătate.
2. Expoziția „TezAur ” amenajată într-un spațiu special, cu uși de tezaur si două rânduri de chei, unde am făcut un pic de geografie: pereții sunt acoperiți cu imaginea Pâmăntului pe care sunt punctate minele de aur din lume, cu cerculete portocalii. În România avem două astfel de mine (în jud. Alba și Maramureș). În mijlocul acestei micuțe săli, copiii au văzut în vitrină 53 de kilograme de aur în lingouri şi monede, de o valoare totală de aproximativ două milioane de euro!
Cea mai mare parte a informațiilor le-am primit in sala de marmură, fosta sală a ghișeelor. Copiii au aflat că încăperea are un ecou special, gândit de arhitecții francezi pentru a nu se auzi conversația intre funcționarul băncii și client. După cum vedeți in foto, suntem vrăjiți de măreția/arhitectura spațiului.
Ne-am intors la școală și fetele au concluzionat:
MAI VREM, A FOST SUPER INTERESANT!
Mulțumim doamnei Anca Huidu,pentru implicare!
Această activitate a fost inspirată de activitățile de formare din cadrul proiectului Educație +, finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus +.
prof. Ramona Mara Pisoiu